Čas války – Time of War

Čas války je událost (event). Je ve dvou verzích – pro jednotlivce a aliance. Zatímco u jednotlivců odměna nebývá až zas tak zajímavá, tak u aliančního eventu je to už o něčem jiném. Na rozdíl od ostatních eventů, je nutné potvrdit účast.

O čem je Čas války

Čas války je válečný event zaměřený na ničení, co možná nejsilnějších armád protivníka. Jednotlivé jednotky jsou bodově ohodnoceny podle jejich bojové síly a vašim úkolem je prostě získat co možná nejvíce bodů.

Aby to bylo fér, každý účastník tohoto eventu musí mít na hradbách nějakou armádu. Pokud nemá, tak mu hra automaticky vybere ty nejlépe bodově hodnocené a dá je tam. Ve výsledku můžete přijít opravdu o hodně.

Pravidla a bonusy

  • Počítají se ztráty způsobené útokem na město anebo na baštu. Ostatní útoky (tábor, poklad) se nezapočítávají.
  • Započítává se pouze prvních 5 útoků na hráče ať už dopadnou jakkoliv.
  • Pokud útočíte na slabšího hráče, který má citadelu o 3 a více menší než je ta vaše, tak ze získaných bodů bude odečteno -5% za každý bod rozdílu. Tedy za 3 úrovně -15%. za 4 úrovně -20%, za 5 úrovní – 25% atd. až do -50 %, to je maximální postih.
  • Po dobu eventu získáte bonus do výroby a opravy pastí 50 %.
  • Po celou dobu eventu je vaše město automaticky maskováno.

Bodové ohodnocení jednotek

Bodové ohodnocení jednotek nebere v úvahu úroveň jednotek, tedy zdali se jedná o Kyklopa I anebo X.

Běžná taktika

Nemusí se to zdát, ale tento event vyžaduje poměrně hodně taktizování a příprav předem. Zvláště pokud vaše armáda prozatím není zrovna moc silná.

Taktika pro začátečníky

Odměna z alianční verze eventu může obsahovat v třetí truhle 5x Legendární tajemná runa. Tedy runy na Legendární sochy. Ty vám na 7 dní propůjčí velmi silné bonusy, takže se vyplatí minimálně získat základ.

Pokud jste v alianci, kde PvP není problém a zvládnete dosáhnout na 3tí truhlu (10M bodů), tak se určitě vyplatí získat základ 20.000 bodů. To není nic složitého. Musíte si jen věřit a najít vhodné cíle.

Prvně si uvědomte, že nemusíte vyhrát. Stačí zabít pár silných jednotek. K tomu stačí i střelecké/magické jednotky prvního boha. Svou práci dokáže velmi dobře odvést Tanečník anebo Efreet.

Ještě před eventem si vyhlédněte silnějšího soupeře, který jede kámen (Teraxes) anebo vodu (Proteus). Přírodu (Farios) moc nedoporučuji. Na válku si často zkušení středně silní hráči postaví velice efektivní armádu z Lesní gardy, Chrličů a Půlčíků. Takováto armáda je velice odolná a dokáže vás odrazit beze ztrát. Navíc za ní není moc bodů.

Naproti tomu kámen potřebuje pro efektivní obranu Obra. V zadní linii téměř vždy narazíte na Kyklopa. Obr je za 5000 bodů, Kyklop za 1680. Stačí vám tedy v boji zabít Obra a pár kyklopů a základ 20.000 bodů je doma. Jen je třeba dát si pozor u Obra na to že musí zemřít (musí padnout k zemi). Když Obr dostane smrtelné poškození, tak ještě chodí. V tomto stavu o něm po boji hráč přijde, ale body za něj nejsou.

U vody pro vás budou zdrojem bodů Vodní elementálové (3600), případně Krakeni (4300). Vodní elementál je náchylný na magické poškození a od Efreetů zvlášť.

Vaše taktika by tedy měla vycházet z toho, že si vytipujete několik čerstvých levelů 16, kteří získaly jednotky od jiných hráčů anebo z přivolávacích sfér. Jakmile vaše aliance odsouhlasí účast ve válce tak je napadněte a způsobte co největší poškození. I když prohrajete tak získáte body. Výhoda prohrát je i v tom, že protihráč většinou neopětuje útok.

Taktika pro pokročilé

Na rozdíl od začátečníků už se od vás očekává, že získáte více než základ. Opět je nejdůležitější průzkum. Den předem si musíte vytipovat hráče, kteří mají poslední epickou jednotku (Minotaur, Neptun, Ničitel). Tito hráči bývají ve válce cílem číslo jedna, tak se tam snažte být když začne event. Rychlý útok pak většinou znamená minimálně zabití epické jednotky a 18720 bodů je doma.

Vykašlete se na farmení hráčů s prvním bohem. Většinou nemají dost dobré jednotky, aby to stálo za to v dostatečném počtu. Slabší hráči nemají jednak takovou kapacitu hradeb a často je alianční území hlídáno silným hráčem, který váš tábor okamžitě napadne. Výjimkou jsou samozřejmě hráči, kteří mají půjčenou armádu.

Co se týká obrany vašeho hradu, tak to prakticky nemá cenu řešit. K hranicím se přiteleportuje za noc více hráčů a začnou hledat bodově dobře hodnocené jednotky. Naservírujte jim armádu efreetů anebo šermířů. Když uvidí že z vás nejsou body, tak přestanou útočit. Navíc třeba efreet dokáže něco i zabít. Takže vyměníte minimum bodů za něco.

Vzhledem k tomu, že váš hrad nebrání dobrá armáda, tak s hrdinou můžete směle vyrazit do boje.

Nejlepším cílem jsou hráči s kamenem. Ti většinou mají Obra (5000 bodů), kterého snadno porazíte. Samozřejmě Kyklopové jsou také dobře ohodnoceni. Jen pozor na hrdinu. Kámen většinou doprovází mág, který jednotky křísí a vy z nich pak nemáte body.

Hráč s vodu má Vodní elementály (3600), kteří jsou zranitelní magií a občas jsou vepředu i Krakeni (4300). Jen pozor na Piráty, kteří s kotvou dokáží vyčistit váš útok.

Přírodu nechte na pokoji, výjimkou jsou hráči s Golem zkázy a ti kteří ve vetším počtou používají Trpasličí poustevník anebo Lesní Elf. Přírodu je náročné porazit zvláště jestli má hráč silného hrdinu. Navíc na úspěšnou obranu mu stačí Gargoyl, Půlčík a Lesní stráž. Za tyto jednotky je velmi málo bodů.

Takže opět je to o průzkumu. Musíte vědět, kdo co používá na obranu a včas jej napadnout.

Taktika pro silné hráče

// TBD

Pár tipů na konec

  • Hráči kteří se války neúčastní většinou na noc stahují armádu z hradeb. Pro slabší hráče je to způsob jak se dostat zdarma k surovinám. Tak pozor na to.
  • Dávejte si pozor na nakoupené jednotky VIII a X. Se slabší armádou jim nemusíte udělat nic. Útočí jako první a s bonusem za obranu (morálka) dokáží rozsekat celou vaší armádu.
  • Připravte si několik útočných skupin. Předpokládejte že se spousta útoků nepovede.
  • Bránit se má cenu jen když víte, že z toho bude dost bodů anebo ubráníte s minimálními ztrátami. Radši silným protivníkům předhoďte šermíře anebo jednotky prvního boha, ideálně takové co dokáží alespoň něco zabít.
  • Velmi silní hráči často napadají celé aliance. S městem s bonusy se na začátku eventu teleportují na hranice aliance, spálí vše na co dosáhnou, hodí 8 hodinový štít a ráno pokračují znovu. Někdy je jejich taktika trochu poškádlit alianci a pak odrážet útoky. Porazit je vyžaduje navzájem koordinovat útočné aktivity, ovšem pokud se jedná o hráče vysoké úrovně, s hrdinou úrovně 94+ a úplně napitou armádou, tak mu postupně vyčerpat lektvary a pastí může být opravdu na dlouho.
  • Pokud bráníte efreetama nezapomeňte dát do obrany Sukubu (většinou umře nakonec a dá čas efreetům bouchnout) a silnou jednotku (ideálně hrdina/generál), která přežile plošné útoky.

Odměny Aliance v týdnu když je citadela

1. truhla (1M bodů)

  • 1x Pekelné město na dobu 1d
  • 2x Vydat nové edikty
  • 2x Mince pro štěstí
  • 2x Pinzeta
  • 1x Speciální průzkum
  • 4x 2500 hvězdného prachu
  • 1x Táborový štít pro 3h
  • 1x Dosah tábora
  • 1x Návrat pochodu
  • 4x Průzkum

2. truhla (5M bodů)

  • 1x Pekelné město na dobu 3d
  • 1x Produkce Valoru +10 % na dobu 1d
  • 3x Vydat nové edikty
  • 3x Mince pro štěstí
  • 3x Pinzeta
  • 1x Speciální průzkum
  • 2x 25000 hvězdného prachu
  • 2x Táborový štít pro 3h
  • 2x Dosah tábora
  • 2x Návrat pochodu
  • 8x Průzkum

3. truhla (10M bodů)

  • 1x Pekelné město na dobu 7d
  • 5x Legendární tajemná runa
  • 1x Produkce Valoru +10 % na dobu 3d
  • 5x Vydat nové edikty
  • 4x Mince pro štěstí
  • 4x Pinzeta
  • 3x Speciální průzkum
  • 2x 25000 hvězdného prachu
  • 3x Táborový štít pro 3h
  • 3x Dosah tábora
  • 3x Návrat pochodu
  • 10x Průzkum