Jak jsem skončil s hrou a vy byste to měli udělat také

Kdo aktivně hraje Gods And Glory asi ví kolik toho musí této hře pravidelně „odpustit“. Obsahuje chyby, informace ze strany vývojářů jsou často zavádějící a nepřesné a popravdě co se týká vývoje, tak na nějaký pořádný obsah čekáme už … no ani nevím. I tak jsem jí však hrál rád, hlavně kvůli kamarádům a komunitě.

Za ty více jak dva roky hraní jsem se setkal s velkým množstvím negativních reakcí. Bral jsem to prostě tak že už mají lidé hry dost anebo nejsou spokojeny se změnami. Ani já jsem častokrát spokojený nebyl, ale prostě jsem to přetrpěl. Koncept hry byl jednoduchý a u piva s kamarády to prostě rádi hrajete.

V posledních měsících už však i na mě dolehla nuda se stále opakujícího se obsahu. Ale bavilo mě o hře psát a pomáhat dalším hráčům. Mnoho čtenářů tohoto blogu neumí dobře anglicky a tak spoléhali na můj překlad eventů. V samotné hře jsem se tak soustředil na PvP, které bylo to poslední co mě z obsahu Gods And Glory bavilo. Řekl jsem si dám 5000 vypálených měst 🙂 Bohužel právě to byla chyba, která vedla k mému konci ve hře.

Jak jsem dostal postih za nesportovní chování

Jednoho dne jsem se probudil a přišla mi ve hře zpráva od [G&G]Gods&Glory. Myslel jsem si že to je nějaký scam. První pravidlo ve všech hrách je tyto účty ignorovat protože z vás chtějí dostat informace pro přihlášení. Administrátoři mají většinou barevné odlišení. Penalizace a bany navíc chodí emailem.

Ve zprávě bylo že za nesportovní chování (unsporting behavior) jsem schytal penalizaci v podobě zrušení všech očarování a smazání udatnosti (Valor) a že mám kontaktovat podporu.

Ok kouknu na výbavu a hrdina nahatý. Tak si řeknu fajn napíšu na podporu, co se děje. Předpokládal jsem že to bylo za nadměrné pálení nějaké aliance anebo si někdo postěžoval na mou mluvu. Sprostě nemluvím, ale na vulgární reakce rád odpovídám vtipy s národnostními stereotypy, což se v dnešní době považuje za více než vulgární.

13.8 jsem napsal tedy dotaz na podporu přes interní systém. Samozřejmě slušně a s úctou. Zajímalo mě komu se mám omluvit 🙂

Když se ani po pár dnech nikdo neozval, tak jsem napsal znovu jestli s mým problémem nějak pohnuli. Za 3 dny mi dorazil vzor že neposkytují žádnou kompenzaci.

Odpověděl jsem že kompenzaci nechci, pouze aby mi vrátili očarování a udatnosti. Dorazila mi strohá odpověď, že 26.7 jsem porušil pravidla a nic ti nevrátíme. Vzhledem k tomu, že to připadá na středu, tak jsem si to spojil s Válkou, kde běžně vypálím nějakou alianci za 1M – 2M bodů.

Tady jsem pochopil že jednám s nějakým brigádníkem, který má očividně plné zuby své práce. V duchu jsem si vybavil všechny hráče, kteří mi psali jak hrozně s nimi jedná zákaznická podpora. Chápu obě strany. V každém případě bylo potřeba změnit taktiku, abych dostal do diskuze někoho výše postaveného.

To se mi povedlo (základ je slušnost a dotlačit brigádníka aby sdělil informace ke kterým nemá přístup). Komunikace se posunula na jinou úroveň. Rázem jsme byli na úrovni zákazník – poskytovatel.

Konečně jsem se dozvěděl že problém byl v „transferu medailí“, který proběhl ve středu 26.7.

Skrytý mechanizmus ve hře, díky kterému přijdete o všechno očarování a skoro všechnu udatnost

Když máte moc medailí tak to táhne hráče vysoké úrovně. Proto jsem často nechávala hráče nižších úrovní odcucat si je ode mě. Jen dodám že mi bylo jedno z jaké jsou aliance. Nový týden jsem tak často začínal kolem hranice 1,1K – 1,2K. Během týdne jsem buď ruina anebo opravuji hrad, proto medaile jen sbírám.

Ve středu tak žádný transfer neprobíhal. Na druhou stranu byla válka a občas se mi stane, že se ke mě někdo teleportuje, protože mu pálím alianci. Vyměňujeme si tak útoky. Když neubráním tak nasadím na hradby kněžky/čarodějky, které se rychle léčí.

Přiznám se že si opravdu nepamatuji co se dělo ve válce před více jak 3 týdny. Ale zřejmě došlo k právě tomuto. Pokud jsem měl 1,2K medailí a on třeba 1,9K tak vzájemnými útoky jsme si opravdu mohli „transferovat“ medaile a to celkem rychle.

Od podpory jsem se snažil zjistit více informací. Podle všeho jsme takto „tranferovali“ 600 medailí, což zřejmě bude nějaký limit pro automatickou anebo poloautomatickou penalizaci.

Takže pozor na to.

Jaký to má dopad na hru

Tohle vše je nemilé, ale zároveň slušná výzva. Během posledního víkendu jsem zkusil zase u piva nabrat nějaké medaile a hlavně zjistit jak boj bez očarování ovlivní výsledek.

Nabral jsem pár set medailí, abych skončil na 1900 a pustil rychlejší příjem. Nebyl to žádný velký problém. V současné době totiž rozhoduje jestli božská jednotka hodí speciální útok jako první anebo ne. Že protivníkova božská jednotka dá blok nerozhoduje. Díky rozšíření je síla útoku tak veliká že to výsledek nějak zásadně neovlivní.

Co však je znát, pokud se to nestane. Bez použití speciálního útoku nepřítel dává kritický zásah a blokuje rány. Protivník na zhruba stejné úrovni útok odrazí.

Vadí ale útoky na NPC – doly, monstra.

Proč s hrou končím a vy byste měli taky

Předně s hrami mám zkušenosti i jako vývojář. Hráči prostě dělají blbosti a hlavně nečtou pravidla. Vy jako vývojář s tímto musíte počítat a to prakticky každý i dělá.

Pokud hráč poruší nějaké pravidlo, tak jej na to vždy upozorníte. Je jedno jestli nějakou zprávou anebo pár denním banem. Rozhodně mu ale za porušení pravidla, které se skrývá za obecnou položkou nesportovní chování nezlikvidujete 2 roky hraní. To je prostě na palici.

Zkusil jsem k tomuto požádat o oficiální vyjádření Wargaming anebo ať to přepošlou na oddělení PR s tím že to pak zveřejním zde, ale očividně se o to ani nesnažili. Prostě to nemají zájem jakkoliv dále řešit.

Investovat čas do hry, kde bez varování můžete ze dne na den přijít o vše podle mě nemá smysl. Věřím že bych se dokázal dostat ze svými zkušenostmi a znalostmi zpět za takového půl roku, ale nechci.

Hrát tuto hru nedává smysl. Já se chci při hraní hry bavit a ne strachovat že poruším nějaká nepsaná pravidla a ze dne na den přijdu o všechno. O tom zábava rozhodně není.

Zamyslete se nad tím.

 

11 komentářů u „Jak jsem skončil s hrou a vy byste to měli udělat také“

  1. Diky za články, moc pomahaly, ne s anglinou, ale prehledem a pomoci. Byly napsany hlavne ctive. Je to velika skoda, jak peo hru, tak hlavne pro nas.

    Nicmene te chci poprosit o posledni „navod“ radu… Jak pozadat o vraceni penez? Videl js, ze tobe se cast povedla.

    Jeste jednou diky
    Fuki VAO

    1. Zdravím, díky. O peníze bys měl požádat zákaznickou podporu – zkusil bych přes hru (je tam ikonka jak jsou nastavení, dárky atd.). Dá se tam prokliknout na chat s podporou. Vrátí ti 10 % utracených peněz a dostaneš ban na rok. Osobně jsem to však nezkoušel. Ve hře jsem si koupil tak cca 12 balíčků a užil si to. Ač to teď vyzní divně, tak peníze si zaslouží 🙂

  2. Ahoj, chápu tvoje naštvaní, mrzí mě tvoje rozhodnutí i když ho chápu ale budu doufat, že jako řada jiných závisláků to nevydržíš dlouho a vrátíš se. Také se přikláním k názoru, že tyhle stránky nejsou jen o překladu. Hledal jsem zdroje různě po internetu ale něco tak komplexního jsem k g&g nenasel ani v angličtině . Jde o podrobné návody, analýzy, zkušenosti. Máš docela zajímavý pohled na hru a i když ne se vším souhlasím, tak je zajímavé o tom přemýšlet. Dost mě teď navnadil ten článek o obraně a těšil jsem se na pokračování. Zatím přeju hodně štěstí v životě a snad to nebude dlouho trvat, než to přehodnotíš 🙂

    1. Zdravím, díky ale popravdě nemám v plánu se ke hře vrátit. Hra pro mě již delší dobu nebyla moc zábavná. Těšil jsem se jen na sobotní pálení s kamarády v hospodě. Plus mě tedy bavilo psát články a pomáhat herní komunitě. Zbytek byla jen nutná pomoc alianci s úkoly a turnaji. Je znát, že není ze strany Friday’s Games ani Wargaming zájem hru moc dále rozvíjet. Friday’s Games udržují dalších 17 her, takže novinky jsou spíše kosmetické a Wargaming Gods And Glory nijak neřeší. Poslední velký update byla monstra a to už je opravdu dávno. Zbytek jsou jen kosmetické věci. V mnoha ohledech promarněné šance. Třeba portál mohl otevřít novou herní mapu se spoustou výzev, místo toho je to jen mlýnek na jednotky.

      Před pár měsíci jsem si pro srovnání zkusil najít nějakou konkurenci. Vybral jsem si Star Trek Fleet Command, abych viděl jak se hra vyvíjí. Za poslední 4 měsíce tam proběhly 2 velké aktualizace s přidáním nového obsahu (srovnatelné s přidáním Monster do G&G), pořád přibývají menší aktualizace a výzvy, vývojáři s herní komunitou mluví a zodpovídají otázky – dělají videa o vývoji + zodpoví pár nejčastějších otázek, pracují se streamery atd. Všechny vzorce a výpočty jsou veřejné.

      G&G je naproti tomu obrovská záhada. Nikdo neví jestli vůbec na něčem dělají anebo to za měsíc hodlají zabalit. G&G potřebuje spoustu razantních změn a nový obsah. Když jsem se třeba dozvěděl jak funguje rychlost, tak to bylo celkem zděšení. První kolo je zcela o náhodě a odpadá jakýkoliv prvek strategie.

      Ve volném čase mám co dělat. Mimo tohoto blogu mám ještě blog o Pokémon GO. Tam to ze začátku bylo nic moc. Hra měla sloužit jako promo k nové hře Pokémon, ale když se zjistilo že to bude světový hit, tak museli začít vše předělávat. První rok se trápili, ale pak přišli jak na to a teď chrlí nový obsah každý měsíc, spousta eventů a hlavně pracují s komunitou. Na hru už nemám tolik času, ale stále překládám z angličtiny a popravdě nestíhám.

      G&G má oproti většině her pár specifik, co jinde není (alespoň jsem nenašel), ale opravdu to zabíjí že hru dál neposouvají a hlavně nepromýšlí. No pak by to chtělo ještě zapracovat na bezpečnosti, spíše je to ale na přepsaní. Nechápu třeba jak mohou tolik věcí hlídat na straně klienta (aplikace), když by je to třeba řešit na straně serveru. Šikovnější programátor si hodí mezi aplikaci a server proxy a může manipulovat s daty odeslanými na server, který vše poctivě vrací bez kontroly. Co jsem tak koukal, tak jde zjistit třeba polohu všech měst i maskovaných.

      1. Ahoj,
        opět mi nezbývá, než s tebou v některých věcech souhlasit a v některých ne :-).

        Hraju necelé dva roky, takže třeba monstra jsou podle mě odjakživa a o redukci schopností Lykanů jsem se dozvídal postupně z diskusí, a plně jsem to pochopil asi až po půl roce. Od začátku, jak jsem objevoval herní mechanismy, jsem dost obdivoval jak je hra komplexní, promyšlená a všechno dávalo smysl. I když se některé věci dost probírali v diskusích, tak skoro vždycky jsem na rozdíl od většiny chápal, proč to vývojáři nastavili právě tak bral jsem to. Pak jsem tleskal když předělali doby výzkumů a uvolnili druhého boha pro nížší LVL a bojkotoval hru když předělali systém expení. Ocenil jsem naopak když zavedli různé bonusy do exp a pak, sice po dlouhé době, ale vrátili původní exp systém.

        Čím ale déle hraju, tím víc mi vadí některé věci. Jednak dost arogantní způsob komunikace ze strany vývojářů (ale to bych jim dokázal odpustit, když čtu některé příspěvky hráčů). Víc mi ale (stejně jako tobě) vadí neprůhledné herní mechanismy. Dokonce mám často pocit, že se boje odehrávají jinak před údržbou, a jinak odpoledne po údržbě. Podle mě některé neveřejné parametry hry mění průběžně, takže co bych dopoledne vyhrál, odpoledne spolehlivě prohrávám. Pak stačí počkat do rána a obvykle zase všechno jede jak jsem zvyklý. To se ale těžko prokazuje, když řada věcí ve hře není popsaná a náhoda podle mě hraje čím dál větší roli. Také čím dál víc tlačí na utrácení, ale to se prostě musí překousnout.

        V čem s tebou nemůžu souhlasit je rozvoj hry. Podle mě se změny dějí. Revolucí je málo (naposledy třeba hvězdičky u generálů a portál), ale evolucí hodně. Tleskám třeba za oltář moci, za syntézu nástrojů, reverzní syntézu materiálů a další drobné věci, které ve finále redukují mechanickou práci a ušetří dost času (vím, zadarmo to není). Podle diskusí na FB očekávám v blízké době možnost vyššího LVL hrdiny a generálů (tuším psali až 120), podle mě připravují dalšího boha (podle odpovědí vývojářů to nebude asi hned, ale připouští to). Není všechno úplně super (třeba portál beru zatím jen jako polotovar), ale na druhou stranu je to úplně jiná hra, než když jsem začínal, ale i než třeba jen před půl rokem. Větší změny už by mohli být spíš na škodu. Ale to je samozřejmě věc názoru. Hodně se mi líbí nastavení obtížnosti všeho tak, že se postupně proměňuje strategie podle toho, jak rosteš. Úplně jinak hraje LVL 18 a úplně jinak musí hrát LVL 20. Sice se růst exponenciálně zpomaluje, což už na mém LVL 20 je dost znát (čekat dva měsíce na stráž X je masakr), ale rozhodně zatím nemůž říct, že je to nuda.

        Musím se ale zeptat na poslední část tvé odpovědi. Nejsem síťař, ale vzal jsem si WireShark a projel jsem komunikaci se serverem. Podle mě mají server na Amazon AWS a komunikace je šifrovaná. Minimálně WireShark to tak hlásí a data jsou na první pohled binární. Máš k tomu víc informací? V tomhle aspektu jsi mě zase dostal, mě to ani nenapadlo. Ale teď bych to rád ověřil :-).

        Jak jsem už psal, tak tyhle stránky mi budou dost chybět právě i kvůli takovým informacím.

        1. Zdravím,
          komunikaci na FB nedělají vývojáři, ti tam vůbec ani nejsou. Je tam „brigádník“, který obsluhuje více her naráz. On nic neví má jen manuál podle kterého má asertivně odpovídat plus děkovat za pochvaly a posílat meme gify. Ověřil jsem si to několikrát, když jsem chtěl nějaké podklady pro články (neví, mám kontaktovat vývojáře přes email (později ticketovací systém ve hře)). Často se mění, asi ta práce má vysokou úmrtnost, což se nedivím.

          Já mám možnost vývoj srovnávat s dalšími hrami a ty kosmetické věci se v jiných úspěšných hrách přidávají na 7 – 14 denní bázi. Nový obsah je pro mě něco, co mě zabaví na víc než 5 minut. Neříkám že Oltář síly je špatný, kdo umí hrát tak z něj vytáhne hodně, ale je to pro většinu hráčů jen kosmetická věc. Nový obsah byla naposledy Monstra. Zbytek jsou kosmetické novinky anebo úprava stávajícího systému, který nefunguje (Generálové, Křídla atd.). Proč neudělají nové události? Protože je s tím moc práce a vývojáře potřebují na jiném projektu.

          Zvednutí levelu hrdiny a 3. bůh se očekává už přes rok. Grafika je pro to připravena jen nejsou prostě lidi. Vyplatí se držet lidi na kosmetických změnách místo investovat do vývoje pořádných.Bohužel je to u mobilních her ne o to kolik vydělá, ale poměr investice a zisku.

          S WireSkark šifrovanou komunikaci njen tak epřečteš a nastavit to není zas tak snadné. Místo toho si rovnou nainstaluj proxy server, přes který pošleš data z aplikace (Bluestack + ProxyCap). Stačí jen vyřešit certifikáty (důvěru) a máš to. Pak už si ve hře měň chceš 🙂

          1. Tak jsem to zkusil, jen místo sraní se s proxycap jsem si udělal z počítače router a přes ten jel klasický MITM. Něco z toho co píšeš šlo a něco ne. Podařilo se mi pomocí podsouvání dat: najít jakékoliv město i když má maskování, poslat na něj speciální průzkum i když má maskování, to samé u armády, u pokladů to nešlo. Pak nahodit jakýkoliv skin města i pochodu i když jej nemám (stačí zadat ID), vzhledem k tomu že v DB nemůže jít počet do mínusu tak to ani nepoznají. Můžu číst poslední zprávy jakémkoliv aliančním chatu, jakmile zkusím scrollováním načíst starší zprávy, tak hra spadne s chybou. Při obraně hradu jdou nahodit jakékoliv potky i když je nemám – mám 120tky na 24 hodin :o) pochodu to háže chybu. Ještě si s tím budu chvilku hrát, ale ve hře chybí často elementární zabezpečení. Na nějaké ochranné mechanizmy jsem nenarazil (fail2ban, softban apod.). Podle mě minimálně to hledání měst někdo už dávno zneužívá ve velkém.

  3. Ahoj mám prosím otázku , funguje fyzická obrana proti drakovi od minotaura . Od hráčů mám info ze někdy ano někdy ne. Bez jistoty že fyzicky štít funguje nemá cenu investivst do něj o dva lvl vyšší nástroje než mi umožňuje univezrita..díky za odpověď

    1. Hru už nehraju, ale pokud to chceš vyzkoušet udělej test na vodním elementálovi jestli dostane 2x větší zranění.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *