Jak silná je Citadela vědění?

Když v aktualizaci Gods And Glory 3.6, která vyšla začátkem srpna 2018, byl přepracován systém získávání zkušeností hodně lidí to naštvalo. Získávat zkušenosti z dolů prakticky ztratilo smysl. Vypadalo to, že pro ty, kteří nemají hrdinu na úrovni 100 je to konečná. Naštěstí se Wargaming umoudřil a postupně to upravil, až to přehnal…

První úpravy situaci mírně zlepšily. Navýšili se získané zkušenosti jak z dolů, tak i PvP. Ovšem nijak zásadně. Pak se najednou za event Týden znalců, který se konal koncem srpna 2018 objevilo podivné bonusové město Citadela vědění (Castle of Knowledge).

Citadela Vědění zvyšuje kapacitu hradeb o +10, zvedá vliv Strážné věže o +100% a hlavně zvedá zkušenosti z PvP o neuvěřitelných +1000%. Ne není tam překlep, fakt je to tisíc procent.

Původně se mi to moc nezdálo, přišlo mi to hodně silné, ale říkal jsem si že třeba jen testují nové věci jak víc rozhýbat upadající zájem o PvP. Že budou postupně přidávat další bonusy, až hlavním zdrojem zkušeností bude PvP. Tato myšlenka se mi líbila. Jenomže to nakonec dopadlo jako událost Čas války. Pokud chcete vyhrát, tak to poslední co chcete je válčit.

Jak se (zne)užívá Citadela vědění

Většina lidí získala z Týdne znalců 3denní Citadelu vědění. Tedy měli na expení jen 3 dny. Samozřejmě si k plánované válce domluvili od aliančních spojenců co možná nejvíce jednotek, které by rozbili o hradby. Expilo se překvapivě dobře…

Pak však přišla aktualizace na našem serveru (sjednocení doby výzkumu pro všechny servery), kde se každý velice rychle dostal k božským jednotkám (Neptun, Ničitel, Minotaur). No a tady celé expení nabralo úplně nový rozměr.

17 úrovní za 3 dny

Sledoval jsem expení více lidí. Většinou se s dostatkem přátel a neustálým připomínáním dokázali dostat o pár levelů za den. Což samozřejmě když jste přes 80 už znamená ušetřené měsíce nudného těžení.

Před pár dny se do expení pustila drahá polovička mého kámoše, kterého považuji za elitního hráče. Hraje velice efektivně a to i bez investování do hry. Už si nepamatuji kdy naposledy koupil balíček a i přesto má přes 800K krystalů. On tvrdí že si to stačí jen dobře spočítat.

První den se jeho drahá polovička z levelu 78 dostala na 85 (cca 12,6M zkušeností). Druhý dala 91 (cca 18,9M zkušeností) a třetí zakončila expení na úrovni 95 (cca 17,6M zkušeností). Wow tomu říkám výkon. Ani nechci vědět jak dlouho trvalo mě dostat se ze 78 na 90 a už vůbec ne kolik mi potrvá z 90 na 95 🙂

Kamarádi byly jen polovina úspěchu

Celkem se na jejím expení podílelo zhruba 60 lidí. Co se týká Gods and Glory je velice charismatická a oblíbená. Táhne eventy, pomáhá ostatním jak to jen jde, je ukecaná a to se v Gods And Glory prostě vyplatí.

Možná si říkáte že 60 lidí je dost, aby dokázalo vyprodukovat dostatek jednotek na posunuli hrdiny o 17 levelů. Není to pravda. Ta je totiž někde jinde.

Síla alta

Kvůli události s úkoly má snad každý hráč alta. Další účet, který pomáhal když to bylo potřeba. Někdo s ním hraje jednou za čas, jiní i několikrát za den. Když za něj budete hrát dobře, tak není problém z různých dárků, promokódů a turnajů nabrat stovky tisíc krystalů.

A právě kámošův alt udělal téměř polovinu práce. Jedná se o spícího alta, který pomáhá na turnajích. Měl u něj nasysleno 220 dní urychlení, které použil a 80K krystalů. Výsledkem bylo, že během 3 dnů dokázal narekrutovat přes 1250 Neptunů. Ty pak buď rozbil o hradby své drahé polovičky anebo točil na hradbách, kde urychloval léčení – je to levnější na urychlení než rekrut.

Takže na jedné straně máte 60 lidí a na straně druhé spícího alta, který dá téměř to samé.

Závěr

Tak a teď si vezměte, že tohle všechno dokázal 1 alta. Tedy účet, kterému se nikdo pořádně nevěnuje. Všechna stavba i výzkum je značně „odfláknutý“ jen aby bylo možné dostat se k božským jednotkám. Chybí zázemí v podobě vylepšených domů atd.

Teď si vezměte kolik lidí se hrou postupně končí a své účty dávají kamarádům. Často jsou to vysoké levely, které mají oproti altům zázemí a často i zásoby. Ve správných rukou jsou daleko efektivnější. Mají bonusové hrady, vystavěné moduly na rekrut, sochy atd.

Pokud někdo vlastní několik takovýchto „mrtvých účtů“ a jen jim sbírá odměny, tak dokáže za 3 dny udělat daleko více než kámošův alt. S dobrou přípravou jediné co mu stojí v cestě jsou pevně nakódované limity hry. Tuším je to 40 útoků/den pak už nejsou zkušenosti.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *