Zimní sety pro hrdinu a generály – Jak dobré vlastně jsou?

Do Gods And Glory dorazila zima a s ní i speciální zimní set vybavení. Vzhledem k tomu, že na jeho vytvoření je potřeba získat spousta materiálu z monster, možná přemýšlíte jestli se vyplatí investovat poměrně hodně energie. No možná vám pomůžu. Pár čísel a srovnání dokáže divy 😉

Od kdy do kdy můžete zimní set získat

Monstra s nástroji se začali objevovat 21.12.2018 od polední údržby a najdete je ve hře až do polední údržby 09.01.2018. Během této doby je také možné vybavení vyrábět v kovárně. Po skončení tohoto eventu půjde už jen vybavení rozšiřovat a očarovat. Musíte ale mít potřebný materiál a nástroje.

Pár obecných informací

Sezónní vybavení je silnější než vybavení na stejné úrovni. Podle posledních propočtů to vychází na něco málo přes 7 %. To se nezdá možná jako moc, ale pokud do toho započteme i že se vám podaří udělat vzácnou anebo legendární verzi, tak těch 7 % vás dostane o několik úrovní výše.

Pro jednoduché srovnání se podívejte na válečnícký jednoruční „meč“ Bojová ledová kosa, který srovnáme s dalšími jednoročními zbraněmi.

Kovárna Název Útok
21 Sekyra písku 2719
19 Bojová ledová kosa 2681
20 Magický meč 2593
21 Sekyra písku 2555
19 Bojová ledová kosa 2515
19 Meč starobylých 2504
20 Magický meč 2434
19 Meč starobylých 2349
21 Sekyra písku 2265
19 Bojová ledová kosa 2222
20 Magický meč 2153
19 Meč starobylých 2075
21 Sekyra písku 1970
19 Bojová ledová kosa 1924
20 Magický meč 1867
19 Meč starobylých 1797

V podstatě překoná level 20 ve stejné kvalitě. V nejlepší legendární kvalitě dokonce překoná vzácnou Sekyru písku, což je zbraň úrovně 21.

Možná si říkáte že vám třeba vzácný meč úrovně 21 stačí, je jen o 126 útoku slabší. Nezapomínejte však že na úroveň 21 jednoruční meč  je potřeba 45M udatnosti (valor), zatímco na úroveň 19 jen 24M.

No a v neposlední řadě jsou to speciální schopnosti, které sezónní věci mají. Pokud berete svého hrdinu/generála především jako podporu armády, tak tyto schopnosti mohou být klíčové.

Schopnosti vybavení

Každý druh vybavení má odlišené schopnosti. Čím vyšší je úroveň vybavení tím je % schopnost vyšší.

Zbraně

Zbraně mají jako speciální schopnost snižování útoku nepřátel a to v obouruční verzi poměrně razantně. Podobný efekt ve hře není. Nejdříve je snížen útok a pak je aplikována morálka, následně je útok ponížen o obranu soupeře.

Podobný efekt ve hře není. Možná vás napadá past Hlavy na kůlech, ale ta se sčítá s morálkou a je tam dolní hranice – 50% (u -500 morálky).

  • Zbraně 1h úrovně 21 (válečník) – Snížení útoků všech nepřátelských postav o 5 %
  • Zbraně 2h úrovně 21 (lučištník, mág) – Snížení útoků všech nepřátelských postav o 9 %
  • Zbraně 2h úrovně 20 (válečník, lučištník, mág) – Snížení útoků všech nepřátelských postav o 8 %
  • Zbraně 1h úrovně 19 (válečník, lučištník) – Snížení útoků všech nepřátelských postav o 4 %
  • Zbraně 2h úrovně 19 (mág) – Snížení útoků všech nepřátelských postav o 7 %
  • Zbraně 1h úrovně 16 (válečník) – Snížení útoků všech nepřátelských postav o 3 %
  • Zbraně 2h úrovně 16 (lučištník, mág) – Snížení útoků všech nepřátelských postav o 5 %
  • Zbraně 1h úrovně 11 (válečník) – Snížení útoků všech nepřátelských postav o 2 %
  • Zbraně 2h úrovně 11 (lučištník) – Snížení útoků všech nepřátelských postav o 3 %

Osobně považuji tuto speciální schopnost za dosti silnou. V kombinaci s Hlavami na kůlech může často rozhodnout o tom jak dopadne souboj. Už teď hrdina level 100 s nejlepší výbavou je těžkou překážkou a musíte spoléhat na masivní úder, který jej vyřadí. Těch 5 % může rozhodnout o tom, že se vám to nepovede a on se v dalším kole doléčí.

Obecně tato schopnost je ideální pro obránce – hrdinu. Generály máme spíše na útok.

Helma

Helmy mají tu nejsilnější schopnost a vážně byste měli zauvažovat nafarmit si vybavení na ně. Jediný problém je že buď máte verzi pro úroveň kovárny 15 anebo 21.

  • Helma úrovně 15 – snižuje zásahové body nepřátelských jednotek o 5 %
  • Helma úrovně 21 – snižuje zásahové body nepřátelských jednotek o 9 %

Při běžném souboji použitím lektvarů obrany anebo modulů hradeb musíte výrazně zvýšit útok k zabití jednotky. U obrany jsou obecně důležité hranice 70 % (2333 obrany), softcap který je 80 % (3999) a hardcap 90 % (8996 obrany). Zatímco k softcapu se přiblíží nejlepší jednotky předávkované lektvary, tak hardcap je záležitostí hrdiny – válečníka.

Koukněte na graf redukce poškození podle obrany:

Snižování poškození v závislosti na obraně.

Takže pokud máme předávkovanou jednotku, která dosáhne na 70% redukci (2333 obrany). Tak na její zabití pokud má 3000 HP je potřeba vynaložit 10.000 útoku (bez dalších bonusů). A to si vezměte že třeba Minotur X má fyzickou obranu v základu 1607. Dejte mu loknout lekvarů a s rozšířeným štítem jste na 3,6K. To už je snížení poškození o 78,2 %. Bez bonusů na zabití 1 takového je potřeba dát mu fyzickou šlupku za téměř 95K!

Jenomže pak jsou tu tyto helmy, které sníží nepříteli okamžitě počet životů i 5 respektive 9 %. Neptají se na obranu, bonus z morálky ani flašky. Rovnou se celá armáda v podstatě zmenší, respektive potřebné poškození, které má dostat. A to se bavíme jen o PvP. Představte si co to udělá třeba u Citadely. Ať už vaše regulérní armáda anebo efreeti najednou zabijí více armády a přitom body zůstanou stejné.

Zimní helmice jsou podle mě nejbrutálnější předměty ve hře.

Zbroje

Speciální schopnost zbrojí snižuje obrany nepříteli a zároveň dává imunity vůči zmrazení. Co se týká té imunity, tak v poslední aktualizaci byl navýšen počet armády v pochodu Severské Princezně, která má jako požehnaní 30% šanci zmražení až 2 cílů. Takže se bude více používat. Je to celkem nepříjemná vlastnost. Otázkou je jak moc zásadní je to u hrdiny a generálů. Jistě zmražení mága co má oživovat zatímco dostane pořádnou ránu, která jej vyřadí je ideální, ale jak často tohle nastane?

  • Zbroj 21 – Snižuje obranu všech nepřátelských postav o 6 % a postavu nelze zmrazit
  • Zbroj 18 – Snižuje obranu všech nepřátelských postav o 5 % a postavu nelze zmrazit
  • Zbroj 14 – Snižuje obranu všech nepřátelských postav o 3 % a postavu nelze zmrazit

Druhá schopnost už je zajímavější. O kousek výše je graf snižování poškození v závislosti obraně. Čím nižší má jednotka obranu, tím znatelnější je její snížení. V PvP s lepším protivníkem to moc poznat nepůjde ale věřím že proti dolům, pokladům a citadela by mohlo.

Boty

Mít větší rychlost neznamená, že automaticky vyhrajete iniciativu. Je tam nepříjemný random efekt, který se mi z výkladu nepodařil pochopit. Mám v plánu napsat vývojářům ať to vysvětli na nějakém příkladu.

  • Boty 21 – Snižuje rychlost všech nepřátelských postav o 6 %
  • Boty 12 – Snižuje rychlost všech nepřátelských postav o 3 %

V každém případě mít větší rychlost se vyplatí. Když proti sobě stojí dvě armády, Elementál vs Elementál, tak ten co hodí jako první většinou vyhraje hru.

Štíty

V podstatě stejný efekt jako zbroje jen menší.

  • Štít 21 – Snižuje obranu všech nepřátelských postav o 4 %
  • Štít 10 – Snižuje obranu všech nepřátelských postav o 2 %

Závěr

Pokud máte kovárnu 21, tak není co řešit a určitě bych si celý set udělat. Nic lepšího ve hře momentálně není. Samozřejmě je problém s očarováním, protože to stojí hodně udatnosti, ale časem jí prostě nasbíráte. Navíc celkem hodně se jí teď dává za události.

U nižších úrovní je to složité, protože tam záleží jaká je vaše úroveň kovárny. Já mám 19 ale zvažuji tu helmu 15. Menší staty u hrdiny přežiju. Ten bonus za to stojí. Nevýhoda je maximální rozšíření na VI s tím že bonus do životů armády bude jen 3%.

Další bude zbraň 19. Tam není co řešit. Zvažuji ještě zbroj 18, kvůli výjimečným statům. Uvidím kolik bude energie. Ostatní by to chtělo úroveň 21 :/

Budu muset zamakat na Citadele 21 (mám 20) a dostavět kovárnu před dalším eventem z vybavením, což je tuším Den Svatého Patrika (17. března).

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *